24. august 2016

Tips til frokost

Hallo onsdagen.

Selv om Erik er dratt tidlig på arbeidet som han er nødt til hver dag har jeg ingen planer om å hoppe over det å få i meg en god og sunn og næringsrik frokost. I forhold til det å få en god start på dagen så er frokost som mange kanskje ikke er klar over dagens viktigste måltid.

Her er et tips til en god og enkel frokost som jeg vil dele med dere som det er enkelt å lage hvis man er alene for eksempel fordi mannen din har en veldig viktig jobb og har måttet dra på jobb tidlig. Jeg fikk ideen til denne oppskriften en gang Erik og jeg var på hotell i Athen i Hellas tror jeg det var og fikk serverte deilig jogurt med granola og frukt. Da tenkte jeg at dette kan det være godt og lage hjemme også.



OPPSKRIFT PÅ FROKOST MED JOGURT OG GRANOLA OG FRUKT

Aller først er det viktig å ha litt jogurt og kanskje en frukt eller to.


Så åpner du jogurten og har jogurten oppi en liten skål som du allerede har gjort klar.



Pass på at du ikke har for mye jogurt i skålen. :)


Etter dette tar du frem granolaen din. Granola er en slags blanding av korn og andre ting som man kan kjøpe på butikken. Jeg bruker å ha granolaen jeg kjøper opp i et slags glass eller en krukke sånn at det ser finere ut.


Så tar du granola oppå jogurten med en skje. Ikke ha for mye på, det kan fort bli en utfording i forhold til det å søle ut.


Dekk på til deg selv og skjær noen fruktbiter i små biter gg vips så har du en fiks ferdig jogurt med granola og frukt. Iblant så dekker jeg på til Erik også selv om han ikke er hjemme, for da virker det nesten som han er hjemme lkevel og at han bare er på toalettet eller noe. Sånn blir frokosten ekstra fin. Bon appetit! Og del gjerne deres egne tips i forhold til frokost i kommentar-feltet under.



20 kommentarer:

  1. Jeg er en mann som har et hendikepp så jeg kan altså ikke spise selv men må ha jelp til alt. Tror du jemme sykepleien kan jelpe meg med en sånn frokost? Den så kjempe god ut��

    SvarSlett
    Svar
    1. Five weeks ago my boyfriend broke up with me. It all started when i went to summer camp i was trying to contact him but it was not going through. So when I came back from camp I saw him with a young lady kissing in his bed room, I was frustrated and it gave me a sleepless night. I thought he will come back to apologies but he didn't come for almost three week i was really hurt but i thank Dr.Azuka for all he did i met Dr.Azuka during my search at the internet i decided to contact him on his email dr.azukasolutionhome@gmail.com he brought my boyfriend back to me just within 48 hours i am really happy. What’s app contact : +44 7520 636249‬

      Slett
  2. Tuuuusen takk for varme ord! Den er fantastisk god og næringsrik i forhold til hva den inneholder av viktig næringsstoffer og andre ting kroppen trenger i en travel hverdag.

    SvarSlett
  3. Jeg ser at det blir litt kiwi og manndarin til overs. Va jør du med det? Går det å legge ikjøleskap??

    SvarSlett
  4. Kan man på en måte skippe jogurt å bruke cola-light istedet?

    SvarSlett
  5. Tror du at du kan legge ut en ny oppskrift som er laktosefrie og glutenfritte slik at alle de som det er kjempemange av som ikke tåler lakterorose eller glutenfritt også kan glede seg over de flotte oppskriftene dine på bloggen din som du deler?

    SvarSlett
  6. Tror du at du kan legge ut en ny oppskrift som er laktosefrie og glutenfritte slik at alle de som det er kjempemange av som ikke tåler lakterorose eller glutenfritt også kan glede seg over de flotte oppskriftene dine på bloggen din som du deler?

    SvarSlett
  7. Jeg er veldig fan av Ivo Caprino. Har du noen oppskrifter med gråstein? Evt flint eller Larvikitt. Jobbet som kokk i gamle dager, men begynner å bli litt rusten nå, så nye opprskrifter er veklomnede!

    SvarSlett
  8. Steinsott og glukse er forøvrig laksefrie, så om du er bekymret for strøyvatn og kvisefin så eru trygg med disse steinene.

    SvarSlett
  9. Kan du spørre han finansmannen din om jeg kunne fått lånt 70- 80000 til husleia??????
    Hushjælpa driver å skriker etter penger, og det samme gjør sjafførn som må kjøre unga til skole hver dag

    SvarSlett
  10. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  11. Jag ser att du valt naturell turkisk yoghurt. Är det bara den som passar eller kan man välja lite hur som helst?

    SvarSlett
  12. Jag ser att du valt naturell turkisk yoghurt. Är det bara den som passar eller kan man välja lite hur som helst?

    SvarSlett
  13. Har du noen tanker i forhold til bruken av uttrykket "i forhold til" i forhold til språk? Jeg tenker at jeg opplever at jeg føler at det av og til kan bli feil. I forhold til språk, altså.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg føler akkurat det samme! Når det gjelder språk og sånn, av og til.

      C-3PO

      Slett
  14. KJøper du kiwi støtter du barnearbeid!

    SvarSlett
  15. Mitt navn er Valerie N. Dette er en dag full av glede i livet mitt på grunn av hjelpen som mor daggry tilbød meg å hjelpe meg med å gjenopprette min eksmann med sin magi og kjærlighet. Jeg var gift i 6 år, og det var så forferdelig fordi mannen min virkelig var utro mot meg og lette etter skilsmisse, men da jeg kom over Mother Dawn, send en e -post på internett om hvordan hun hjalp så mange mennesker med å motta eks og hjelper å etablere forholdet. og gjør folk lykkelige i forholdet. Jeg forklarte situasjonen min for henne, og så lette jeg etter hjelp, men til min største overraskelse fortalte han meg at hun ville hjelpe meg med saken min, og her er det nå fordi mannen min har forandret seg for alltid. Han vil alltid være ved min side og kan ikke gjøre noe uten min tilstedeværelse. Jeg er veldig glad for ekteskapet mitt, en flott feiring. Jeg vil fortsette å vitne på internett at Mother Dawn virkelig er en sann heks. VENNLIGST VENNLIGST HJELP MOR DAWN NU LIVE E -POST: dawnacuna314@gmail.com eller WhatsApp +17168691327 hun er det eneste svaret på problemet ditt og får deg til å føle deg lykkelig i forholdet ditt.
    1 ELSKER STAV
    2 VINN TILBAKE EX
    3 KVINNEFRUKT
    4 STAVEKOMMONSJON
    5 BESKYTTELSE
    STAV 6 STAV FORRETNING
    7 STAV GOD JOBB
    8 LOTTERI STAV og STAV SAK

    SvarSlett